A szavak inflációja az ingatlanpiacon: amikor a hirdetések elveszítik hitelességüket

Az ingatlanhirdetések világában egyre gyakrabban tapasztalhatjuk, hogy a szavak elvesztik eredeti jelentésüket. Ma már szinte minden eladó ingatlan exkluzív, luxus, prémium, kivételes, csodás, tökéletes, pazar – sőt, ezek a jelzők sokszor egy mondaton belül együtt is előfordulnak. De vajon valóban ilyen ingatlanok találhatóak a nyíregyházi ingatlanpiacon?

A válasz egyértelmű: nem. Az ingatlanhirdetésekben alkalmazott fokozott jelzőhasználat gyakran téves elvárásokat kelt a vevőkben, akik csalódottan tapasztalják, hogy az "exkluzív" lakás valójában csak egy átlagos felújított panel, a "luxus" ingatlan pedig egy normál családi ház egy zsákutcában.

 

Az érzelmi hatásra játszó ingatlanközvetítők

Az ingatlanközvetítők egyre inkább a vevők érzelmeire szeretnének hatni, hiszen a piacon hatalmas a verseny a figyelemért. Ezért a marketinganyagokban az ingatlanok nem csupán "szépek", hanem "lenyűgözőek", nemcsak "felújítottak", hanem "prémium minőségűek". Mivel minden hirdetés egyre erősebb jelzőket kezd használni, az ingatlanközvetítők egyfajta "szuperlatívusz-versenybe" kezdenek:

"Ha a tiéd csodálatos, akkor az enyém …prémium! Sőt, inkább luxus!".

 

Az elhasznált szavak és azok hatása

Ez a tendencia oda vezet, hogy a szavak elveszítik valódi erejüket, elhalványodnak, jelentésük kifakul. A "prémium" már nem jelent minőséget, az "exkluzív" pedig nem garantálja az egyedülállóságot. Emiatt pedig az érdeklődők egyre szkeptikusabbak lesznek. A valóban kiemelkedő ingatlanokat pedig már nem lehet egyszerűen "exkluzívnak" nevezni, hiszen a legtöbb középszerű ingatlan hirdetése is ezt a szót használja. Ezért jelennek meg egyre gyakrabban olyan kifejezések, mint "tényleg… valóban egyedülálló", hogy egyáltalán kifejezzék az ingatlan valóságos állapotát. .

 

A nagyobb probléma: hitelvesztés az ingatlanpiacon

Azonban a legnagyobb gond nem a nyelvi koptatás, hanem az, hogy a nyíregyházi ingatlanpiacon általánossá vált a valótlanságok állítása. Egyre több vevő veszti el a bizalmát az ingatlanközvetítésben, mert a hirdetések és a valóság közötti különbség túl nagyra nőtt. Ez pedig nemcsak az etikátlan közvetítőket érinti, hanem a hiteles, szakmailag korrekt ügyvitelű ingatlanközvetítőket is.

Az ingatlanpiaci szereplők csalódottan fordulnak el az ingatlanközvetítőktől. Pedig egy tapasztalt és megbízható szakember nagyban segíthetné a döntésüket. Egy ingatlanpiaci szakértő nem csupán "elad", hanem tanácsot ad, edukál, informál és segíti a piaci tisztán látását.

 

Hogyan lehet visszaállítani a hitelességet?

A megoldás egyszerű: szakmai, őszinte, valósághű kommunikáció. Ahelyett, hogy minden ingatlanra ráaggatunk egy szenzációhajhász jelzőt, inkább emeljük ki azokat az egyedi tulajdonságokat, amelyek valóban különlegessé teszik az adott eladó ingatlant.

Ha egy ingatlan tényleg luxus, azt a fotók, az anyaghasználat és a lokáció magától is elmondja. Ha pedig egy lakás "csak" egy jó elosztású, kényelmes otthon, akkor nincs szükség rá, hogy feleslegesen prémium kategóriásnak nevezzük.

A nyíregyházi ingatlanpiac és az ingatlanközvetítők hosszútávú megbecsülése azon múlik, hogy vissza tudjuk-e építeni a vevők bizalmát. Ehhez pedig az egyik lépés a szavak valódi jelentésének és a tanácsadók hitelességének a visszaadása.